Här kommer ett långt inlägg med massor av bilder, det blir så för jag vill gärna få med nästan allt och lite till. Jag har gjort många "små" kort med storleken 10x10 cm, brukar annars göra 14x14 bla. Denna storleken var väldigt kul att fixa och det var lagom behändigt.
 
 
Allt material består från början av 30x30 papper eller 15x15 papper som jag skurit till önskad storlek och gjort lite olika varianter med rundade hörn och även typ hjärtformade hörn, alternativen är oändliga bara huvudet som sätter gränser.
 
 
Jag har stämplat på vanlig vit cardstock 30x30 cm och sedan målat motiven med akvarellpennor samt en vattenpensel över det sista för att det blir så fin effekt. På vissa motiv har jag penslat med Wink of Stella ja alla scrappare vet ju vad det är men för dom övriga som kikar in här så är det en pensel med skimmer som man lägger på motivet så det blir en del moment.
 
 
När allt är målat och klart monteras det ihop på kortbasen som är 10x10 cm och även en avvikande färg emellan tycker jag det ska vara, helst så det matchar.
 
 
sen är det dags för dekorationer och även där finns det oändligt mycket att välja på, på detta fick det bli hjärtan utav små små vita pärlor, snyggt och enkelt.
 
 
Här ovan är det blommor i lila med flat baksida och som en extra effekt har jag limmat dit en vit halvpärla, blir snyggt och det har jag fixat på flera som ni kan se. Man kan ta ton i ton eller avikkande färg, absolut lika snyggt.
 
 
Vissa har fått fjädrar i samma nyans och rosett för att dölja änden, riktigt fint. Vanliga påskfjädrar typ.
Personligen så blev detta rosa kort min favorit.
 
 
Tyvärr något suddigt men vill visa blomman den är av tyg, och ser ut som en knapp, nice. Jag har ju lite olika textstämplar på dessa  denna ovan stort grattis och nedan en liten kram och det finns flera olika på dom andra.
 
 
Här är två två tygmärken igen iform av fjärilar, detta är gamla dekorationer som jag hittat i gömmorna så jag har ingen aning om varifrån jag köpt dom.
Hittade även en "metallisk"baby-skylt eller vad man kan säga - ja ni ser ju.
 
 
Här är två söta stämplar till, och på den blåa har jag satt strasspärlor i mitten av blomman, variationerna är som sagt oändliga.
 
 
 
 Insidan på korten visar jag inte här, dessa är helt vita inuti så man kan själv skriva en hälsning mm.
På sista sidan har jag min favoritstämpel just nu, det är min personliga som Terese Liden har ritat en go vän som jag träffat igenom denna hobby. Jag har ju flera personliga stämplar men vem har inte det, hahaha.
 
 
TACK FÖR ATT JUST DUTITTADE IN OCH  VARMT VÄLKOMMEN TILLBAKA ♥
 

2 kommentarer

Anonym

02 Aug 2017 14:43

Åh så vackra

Anonym

02 Aug 2017 14:43

Åh så vackra

Kommentera

Publiceras ej