Fick en beställning på ett dopkort till en liten flicka och då är jag jättesvag för rosa förstås, Har använt mig av papper från Maja design den klart ledande i pappersväg, dom är så fina i färgerna och så kraftiga i kvaliten, helt enkelt Bäst.
Flickans namn blir Alice så därför är det fint att dekorera med namnet och en liten dopsked med rosett hör oxå till tycker jag.
          
 
Majas papper är så fina om man skrapar kanten med en edgescrapper, har skrapat runt hela och på alla lagren, fin effekt blir det. Jag har tagit bilden från ett klippark, även det från Maja och sen är det dags att ösa på med fina och gulliga dekorationer, kan inte bli fel.
 
 
Här är en liten fin dies med hjärtan som jag stansat ut i ljusrosa bascardstock och tog självhäftande tejp på baksidan innan den gick genom maskinen, lite söta rosa bling kan heller aldrig vara fel.
 
 
Här har jag satt fast lite smårosor i olika rosa toner och även lite glitter på dom, en liten hjärtandies samt den ursöta rosa nappen som passade perfekt till.
 
 
 
 
 
 
Insidan har fått rutigt papper i rosa och vitt samt en fin mobil, oxå en dies och den är fastlimmad på ett litet tårtpapper(doilies) i vitt och i form som ett hjärta.
 
 
 
 
Insidan med lite av varje och det blev lite tajt men jag kände att den urgulliga dikten var tvungen och vara med eftersom den passar så perfekt till just dopkort, ansåg att det blev plats kvar att skriva på ändå.
Beställaren blev jättenöjd och jag med, hoppas även det lila barnet blev nöjd och döpt också och så även hennes föräldrar.
 
 
 
 
 
 
 
TACK FÖR ATT JUST DU TITTADE IN OCH VARMT VÄLKOMMEN TILLBAKA.
 

Kommentera

Publiceras ej