Här vill jag visa hur man enkelt kan göra en liten presentförpackning eller väskkort som man ev kan skriva en liten Grattishälsning inuti mm.
Ett dubbelsidigt papper har jag använt mig av och skurit ner till 30x30 cm, sen bigar/viker man på 10 och 20 cm från båda håll. På ytterhörnet längst upp till vänster bigar man sedan från hörn till motsvarande. Syns lite ovan och på höger gör man lika fast tvärtom, utifrån hörn och rakt över in mot mitt. 
Samma görs där nere (på fyrkanterna nertill) både vänster och på höger. Alla tre fyrkanterna i mittenraden ska inte göras något med.
Mittenfyrkanten i vänster och i höger bigas till hälften, alltså från hörn inifrån och ut mot kant på fem cm och från nästa hörn och ut mot kant (syns ganska bra på högersida mittfyrkant.
 
 
Sedan faller sig vecken ganska bra så att man kan biga en sk väska, det går att pressa till vecken så blir det enklare när man ska vika. Här ser ni också varför det är extra fint med dubbelsidigt papper, insidan blir lika fin som utsidan.
 
 
Till själva locket har jag använt en matchande färg i detta fall rosa, det är en bit på 10x10 cm som man bigar på 4cm och 6cm, man viker till ordentligt så att det blir stadigt och jag har även tagit en punch (stans) och tryckt så att den fina kanten har blivit så vacker.
 
 
 
Det lilla handtaget sedan tar man en bit som är 14x2cm och sen har jag tagit en remsa på 1,5 cm och tejpat ovanpå den andra, mest för effektens skull. Man kan ju göra den i en annan färg om man vill och nog tycker jag den blir lite mer stadig.Vik/biga vid 2cm i varje ände och tejpa/limma på locket.
 
 
 
 
Sen är det bara att dekorera med valfritt material, man kan använda blommor, charms, rosetter, spetsar, eller som på denna en liten bjällra som plingar, ja i princip det du vill och har hemma. Det blir såååå fint och dom är mycket uppskattade att få.
 
 
 
 
Så här ser den ut från sidan.
 
 
 
 
På bottenfyrkanten har jag använt min alldeles egna stämpel som jag gillar mest.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för att just du tittade in och välkommen tillbaka .

Kommentera

Publiceras ej